۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه



پر تلفات ترین زمستان در بامیان طی ده سال اخیر .
ولایت بامیان با داشتن کوه های بلند و برف گیر توام با وزش باد های تند وطوفان از سردترین ولایت کشور به حساب آمده و همه ساله در فصل زمستان از شدت سرما راه بندا ن برف کوچ و در بهار از سرازیر شدن سیلاب های مدهش موسومی جان ده ها تن از ساکنین این ولایت را گرفته وباعث اندوه تعدادی زیادی از خانواده های می شوند .
حبیبه سرابی والی بامیان و رضا رفعت رئیس مبارزه با حوادث طبیعی در یک کنفرانس مشترک خبری به رسانه ها از وضعیت مسدود بودن راه و تلفات ناشی ازحوادث طبیعی زمستان سال جاری معلومات دادند .
به گفته والی بامیان در ولسوالی ورس تعداد تلف شده ها 5 نفر بوده که از آن جمله دوزن و سه مرد می باشد . هم چنان ولسوالیهای پنجاب ، یکاولنگ شیر و مرکز بامیان با الترتیب بیشترین تلفات ناشی از برف کوچ ها را داشته است .
صدا.....
رضا رفعت رئیس مبارزه با حوادث طبیعی از مسدود بودن کوتل های قوناق ، شاتو ، پشته غرغری و آقرباط یاد آورشده گفت .
شرکت های قرادادی متعهد شده اند که الی تاریخ 10 برج جاری این مسیر هارا بروی ترافیک باز نمایند ، در غیر آنصورت شرکت های قرار دادی به سارنوالی معرفی خواهد گردید .
وی علاوه نمود گفت ، تلفات که تا حال در بامیان صورت گرفته هیچکدام در ساحات که مسولیت پاک کاری آن را شرکت ها به عهده داشته نبوده است .
والی بامیان در رابطه به دونفر که در مرکز بامیان از مدت چهار روز قبل زیر برف کوچ گیر مانده وتاهنوز مردم محل قادر به دریافت اجساد آنها نشده گفت . یک تیم مشترک از ولایت ، شورای ولایتی پولیس و ریاست مبارزه با حوادث تشکیل شده تا فردا به ساحه رفته و کار جستجو را آغاز نمایند .
گفته ها ریئس مبارزه با حوادث طبیعی در حال صورت می گیرد که در آغاز فصل زمستان از باز بودن تمام راه ها ی مواصلاتی دراین ولایت اطمینان داده بود .

هیچ نظری موجود نیست: