۱۳۹۰ بهمن ۱۵, شنبه

پرورش سبزیجات درگلخانه های زمستانی زمینه ای خوبی کارودرآمد دربامیان

کشت سبزیجات درگلخانه های زمستانی، یکی از زمینه های خوبی کارودرآمد برای شماری ازخانواده های بامیانی؛ درفصل زمستان بحساب می آید.

صابره باشنده دره فولادی مرکزبامیان، که ازچهارسال بدین سو درگلخانه های آفتابی سبزیجات میکارد می گوید:" مدت چهارسال می شود که دراین گلخانه کرم، گلپی، پالک ونهالی های سبزیجات را پرورش می دهد که درمنطقه شان بفروش می رساند وازاین طریق مصارف خانواده ای خویش را تأمین می کند".

وی می گوید که سبزیجات گلخانه ای را که خودشان پرورش می دهند نسبت به سبزیجات که ازدیگرولایات دربامیان بفروش می رسد تازه و بهتراست.

محمد علی یکی دیگرازباشندگان دره فولادی که ازسال گذشته سبزی جات گلخانه ای را پروریش می دهد می گوید:" خانواده های که توان خرید سبزیجات را ازبازار ندارند، پرورش سبزیجات درگلخانه های آفتابی درفصل زمستان کمک می کند تا خانواده ها هم سبزی داشته باشند وهم ازاین طریق مصارف خانواده شانرا تأمین نمایند".

فاطمه حسینی یکی ازکارکنان این بخش به دفتربنیاد آغاخان دربامیان می گوید:" درمرکز و ولسوالی های بامیان و ولسوالی های شیخعلی علی وسرخ پارسادر ولایت پروان نیز، تا هنوز28 گلخانه زمستانی را، ایجاد کرده اند.

او می گوید :" افرادی که دراین گلخانه های زمستانی سبزیجات را کشت می کنند، می توانند ازآن ها، عواید خوبی درفصل زمستان داشته باشند.

بنیاد آغاخان دربامیان یکی ازموسسه های بین المللی است که کشت سبزیجات درگلخانه های زمستانی را دراین ولایت ترویج می کند.

درگلخانه های زمستانی که درزیرپلاستیک سبزی کشت می شود ازچند سال اخیر دربامیان رواج یافته است که ازین ناحیه عواید خوبی نصیب شماری ازخانواده ها می شود.

هیچ نظری موجود نیست: