۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه












تظاهرات مردم بامیان نسبت به سوزاندن قرآن کریم .
هزاران تن از شهروندان بامیان به منظور محکوم کردن عاملین سوزاندن قرآن کریم توسط نیروهای آمریکایی در پایگاه نظامی بگرام دست به تظا هرات زده و خواستار به محاکمه کشانیدن عاملین این عمل ضد انسانی واسلامی گردیدند .
شورای علما ، شورای اخوت ، نهاد های جامعه مدنی و هزارتن از شهروندان بامیان درین تظاهرات شرکت داشته و بعد از ادای نماز عبادی سیاسی جمعه از مسجد رهبر شهید بابه مزاری الی چوک معروف به هرکین دست به راهپیمای زده و قطعنامه چهار ماده را بخوانش گرفتند .
تظاهرات کننده گان در قطعنامه شان سوزندان قرآن را یک عمل وحشیانه از دید انسانی دانسته عذر خواهی مقامات آمریکایی را کافی ندانسته خواهان پیگیری قضیه و به محاکمه کشانیدن عاملین این جنایت شدند .
تظاهرات کننده گان به دادن شعار های قرآن کتاب ماست ، وحدت مرام ماست ، تا خون در رگ ماست قران رهبر ماست ، وحدت اخوت و بیداری ملل اسلامی را در زمینه خواسته ایجاد هر گونه اختلاف ، خشونت و نا امنی را محکوم نمودند .
بابه محسنی به نماینده گی از شورای علما هدف از راه اندازی این تظاهرات را اعلان نفرت و انزجار ازسوزاندن کتاب مقدس مسلمانان توسط نیروهای امریکای در پایگاه نظامی بگرام خوانده و کسانی با استفاده از بهانه سوختن قران باعث تشنج وخرابی کشور شان می شود نیز محکوم می نمایم .
یکی دیگر از شرکت کننده گان درین تظاهرات که خودرا موذن مسجد جامع تولواره معرفی کرد ه می گوید، این عمل تا حال چندین بار از سوی نیروهای خارجی صورت گرفته که باعث خشم ملت مسلمان افغانستان گردیده ، در صورت در آینده چنین عمل تکرار گردد ، مردم مسلمان افغانستان بی تفاوت نخواهد نشست .
همانطوریکه تظاهرات و اجتماعات مسالمت آمیز حق مردم افغانستان بوده ودر قانون اساسی کشور نیز صراحت دارد ، مردم بامیان از این حق همیشه به صورت درست و شایسته به دور از هر نوع خشونت و بی نظمی استفاده نموده واین بار نیز مدنیت وصلح جوی خویش را نشان دادند .

هیچ نظری موجود نیست: