۱۳۹۰ اسفند ۱۳, شنبه

توزیع 2000 تخته سولر برای ساکنین مرکز بامیان !
برق از نیازمندیهای اولیه زندگی جامعه بشری بوده ویکی از عوامل مهم انکشاف به حساب می اید ، اما دسترسی به نور برق یکی از خواستهای مبرم مردم بامیان را طی ده سال گذشته تشکیل میداد ، واین خواستها گاها تا سرحد تظاهرات مسالمت آمیز ونصب چراغ ارکین دریکی از چهار راهی داخل شهر بامیان را بدنبال داشت .
تیم پی آرتی نیوزلند مقیم بامیان به تعداد 2000 سولر را به منظور روشنانی برای 120 شورای مرکز بامیان توزیع نمودند .
امام علی قاسمی رئیس عمومی شورای انکشافی مرکز بامیان در مورد توزیع این سولر ها به تلویزیزون راه فردا گفت .
شورای های انکشافی که در سطح مرکز ولایت فعالیت دارند شامل 110 شورا بوده سولر کمک شده از سوی تیم پی ارتی برای همه آنها توزیع می گردد .
به گفته قاسمی این سولر ها به انعده ازخانواده ها که توان اقتصادی ضعیف دارند توزیع میگردد .
آقای ریچارد نماینده تیم پی آرتی ارزش این سولر هارا مبلغ 140000 هزار دالرآمریکایی یاد آور شده گفت ، که بودجه ان را بخش ایالات متحده آمریکایی پرداخت نموده است .USAID
به گفته آقای ریچارد پروژه برق سولر که از سوی تیم پی آرتی قرار است در آینده اجرا وتطبیق گردد ، مبلغ پانزده میلیون دالر آمریکایی را احتوا می نمایند .
به باور تعداد آگاهان وشهروندان بامیان ،پروژه برق سولری از قیمت ترین پروژهای برق به حساب آمده و به جزمصرف شدن پول کلان نتیجه رضایت بخش را بدنبال نخواهد داشت ، انها با انتقاد از دولت، وزارت انرژی و آب کشوررا متهم به بی توجهی نسبت به خواست های مردم بامیان نموده واز حکومت مرکزی می خواهند که درقمست تامین برق ولایت بامیان اقدامات عملی را روی دست بیگرند . .

هیچ نظری موجود نیست: