۱۳۹۰ بهمن ۱۹, چهارشنبه


اهالی دوازده قریه درمنطقه قرغنتو از نبود آب آشامیدنی شکایت دارند .

ولایت بامیان که گفته می شود دارای منابع آبی سر شار بوده و آب ها سرگردان این ولایت که از کوه ها بابا سرچشمه می گیرد به ولایات همجوار سرازیر شده و لی ساکنین این ولایت از نبود آب آشامیدنی شکایت دارند .

زمستان سال روان و سرمایی شدید و یخنبدان زندگی را برای ساکنین این ولایت دچار مشکل ساخته ، در کنار نبود آب آشامیدنی ، نبود مواد سوخت لازم و هم چنان بالارفتن مواد اولیه زندگی بر این مشکلات افزوده است .

مشتاق یکتن از ساکنین منطقه قرغنتو طی تماس تیلفونی به رسانه ها گفت مشکلات موجود در آن منظقه را چنین بیان داشت .

دوازده قریه در اطراف منطقه قرغنتو از مدتی به این طرف با مشکلات جدی کمبود آب آشامیدنی روبرو بوده ، و ساکنین این قرا فاصله زیادی را برای تهیه آب آشامیدنی و هم چنان آب برای استفاده مواشی طی نمایند . که گاهاً سرمایی شدید و یخبندان مانع این کار می شود .

به گفته مشتاق قبلا از سوی یک موسسه عربی تعدادی زیادی چاه حفر گردیده که متاسفانه عمق این چاه های بیشر از سه الی چهار متر نبوده که فعلا آب چاه بکلی خشک گردیده است .

وی علاوه نموده می گوید که این مشکلات را قبلا به مقامات حکومت محلی رسانیده ولی هیچگونه اقدامات را تاحال انجام نداده است

در همین حال رضا رفعت رئیس مبارزه با حواث این ولایت ، ضمن تائید مشکلات ساکنین منطقه قرغنتو گفت : مسولیت آبر سانی و تهیه آب آشامیدنی مکلفیت ریاست انکشاف دهات این ولایت بوده و ما مسولیت هماهنگی را داریم ، درهمین رابطه قرار است امروز جلسه تحت ریاست والی بامیان دایر گردد تا ضمن بررسی این مکشلات راه های حل را جستجو نمایند .

به باور اکثریت شهروندان این ولایت پروژه حفر چاه های آب آشامیدنی که از سوی ریاست انکشاف دهات صورت گرفته و مبالغ هنگفت نیز در زمینه به مصرف رسیده زیاد موثر نبوده و بدلیل کیفت پائین بعد از مدتی خشک و یا غیر قابل استفاده گردیده است .

هیچ نظری موجود نیست: