۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

داشتن سرک قیر آرزوی دیرینه مردم بامیان





داشتن سرک قیر آرزوی دیرینه مردم بامیان .
قیر ریزی بخش یا (سکشن ) هشتم سرک پل متک الی بامیان که در مربوطات ولسوالی شیبر ولایت بامیان موقعیت دارد امروز توسط داکتر حبیبه سرابی والی بامیان افتتاح گردید .
کار زیر ساخت شاهراه غوربند الی بامیان به طول 140 کیلو متر که درهشت بخش یا قسمت تقسیم شده وتوسط شرکت های داخلی کار آن به پیش برده می شود از مدتی نزدیک به دوسال درحال جریان است . ازقسمت وسط کوتل شییر که بنام حد بخشی(مرز) بین پروان وبامیان یاد می شود به طرف غرب آن درحدود 29 کیلومتر مربوط به ولایت بامیان بوده کار زیر ساخت ان در چندین بخش به شدت جریان دارد .
داکتر حیبیه سرابی حیین افتتاح سرک قیر درجمع که وی را همرای می کرد گفت . داشتن سرک قیر از آرزوها دیرینه من ومردم بامیان بود ه خوش بختانه کم کم به آن آروزها خود ومردم بامیان می رسیم .
والی بامیان درمورد سرک قیر واهمیت آن گفت . داشتن سرک قیر برای تقویه اقتصاد مردم بامیان ، از جمله عرضه محصولات زراعتی شان یعنی کجالو به بازارهای داخلی کشور و هم چنان ورد ترویستان نهایت با ارزش می باشد .
محمد عظیم فرید ولسوال شیبر درمورد 29 کیلومتر سرک که مربوط ولایت بامیان می شود گفت : از قسمت دوآبی بلوله الی شش پل به طول 10 کیلو متر که امروز قیر ریزی آن شروع شد ومتاقی سرک از دوآبی بلوله الی کوتل شیر عنقریب کار زیر ساخته آن به اتمام رسیده و در آینده های نه چندان دور کار ی قیر ریزی آن نیز شروع خواهد گردید . ولسوال شیبر همکاری ونقش مردم را نهایت برجسته خوانده و از همکاری آنان اظهار قدرانی نمودند .
سخی یار یکتن از باشنده گان ولسوالی شیبر می گوید . باآنکه زمین ها وخانه ها زیادی تاحال تخریب گریده ولی هیچگاه مردم مخالفت نکرده زیرا این سرک که ساخته می شود از مردم وبرای همین مردم است . ما نهایت خوشحال هستم که بامیان ومردم ما هم صاحب سرک قیر می شود .
انتظار برده می شود که مقامات مسئول در بامیان از کار قیر ریزی سرک شش پل الی کوتل شیبر وهم چنان سرک بامیان الی یکاولنگ نظارت درست وبه موقع داشته باشد . تا از یک طرف بودجه که دراین مورد به مصرف می رسد به هدر نرفته واز جانب دیگر ازفرصت پیش آمده به وجه خوب استفاده صورت گیرد .

هیچ نظری موجود نیست: