۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

ادای رسالت یا تخریش ذهنیت

ادای رسالت یا تخریش ذهنیت
امروز مطلبی را در دوهفته نامه تفاهم خواندم که درذهنم سوالی خلق شده می خواهم با خواننده گان وبلاگم شریک بسازم
همانطوریکه نا گفته پیداست که در آستانه انتخابات بیسار مهم وسرنوشت ساز دور دوم پارلمانی قرار داریم ومردم ما میرود تا با گزینش خوب ترین وصادق ترین افراد مکلفیت دینی وایمانی خویش را ادا نمایند .
درین میان وظیفه رسانه ها از هر زمانی دیگر مهم جلوه می نمایند تا با درک شرایط واوضاع آشفته رسالت ملی وطنی خویش را انجام دهند کوشش صورت گیرد که با اطلاع رسانی درست ، به موقع مردم را در آگاهی قرار داده و به عنوان یک پل ارتباطی به معنی واقعی آن عمل نمایند . اما طوریکه در شماره 21 دوهفته نامه تفاهم به ملاحظه می رسد وآن نشر اعلامیه از آدرس نها د های مدنی وشورا ها که در بامیان به نحوی حضور دارند درمورد عملکرد کمسییو ن انتخابات بوده در اعلامیه آمده است . که کمیسون مستقل انتخابات در پروسه استخدام افراد غیر مسولانه عمل نموده کوشش صورت گرفته تا افراد کم سواد به جای افراد با سواد به کا ر گماشته شود ، وهم چنان تعادل قومی نیز در استخدام کارمندان در نظر گرفته نشده . ودرضمن شخصی بنام احسان الله کهمردی نیز با تائید به موارد ذکر شده در متن اعلامیه این نکته را یاد آور شده که مردم بامیان همیشه سروصدایشان در کابل بلند است که به اقلیت ها در بامیان حق داده نمی شود . درحالیکه حق اقلیت ها در بامیان توسط خود شان ضایع می شود .
من می خواهم درچند سطر خلاصه نمایم اینکه .
1- با موجودیت کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی موجهه خواهد بود که نهاد های محترم درمورد عملکرد غیر مسولانه کمیسون انتخابات شکایات شان را عنوانی آن اداره ارسال می داشتند . برای اینکه وظفیه اصلی ونفس موجودیت کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی رسیدگی به اینگونه شکایات می باشد . درصورتیکه کمیسیون کدام اقداماتی را درزمینه انجام نمیداد آنگاه نشر وبخش این اعلامیه شکل قانونی را بخود می گرفت .
2- در مورد بی عدالتی و درنظر گرفتن توازون قومی دربامیان باید خاطر نشان ساخت که ، خوش بختانه ولایت بامیان یکی از ولایات پیش تاز وپیش گام درین زمینه می باشد ، اگر بگویم که بیشتر از ده پست کلان حکومتی فعلا دراخیتار دوستان که اسم از اقلیت می برد در حکومت محلی در اختیار این هاست حرف گزاف نباشد . ما نمونه های زیادی را میتوانیم نام بیبریم که دریکی از ولایات از دو ولسوالی که مطلق به قوم هزاره می باشد حتی یک نفر را نمیتوان پیدا کرد که به صفت پیاده دفتر در آن ولایت استخدام شده باشد .
بنا براین به جا خواهد بود که بجای خالی کردن عقده های شخصی به منافع مردم بیشتر توجه صورت گیرد .

هیچ نظری موجود نیست: