۱۳۹۱ مرداد ۲۰, جمعه

کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امینتی در ولایت بامیان


 .
روز کذشته به اثر کمین نیروهای مخالف دولت در منطقه موسوم به باغک از مربوطات ولسوالی شیبر معروف به دره شکاری  چهار نفر از سربازان قطعه واکنش سریع امنیت ملی ، دونفرسرباز تیم پی آرتی کشور نیوزلند مقیم درمیان کشته و دوازده نفر دیگر زخمی گردیده است .
عبد الرحمن احمدی سخنگوی والی بامیان در گفتگو با رسانه ها  در رابطه با حادثه دیروز در دره شکاری ولسوالی شیبر چنین اظهار نظر نمود .
به اثر سعی وتلاش بخش اپراتیفی ریاست امنیت ملی نیروهای مخالف دولت به سرگروپی حاج عبد الله مقداری قابل توجه مواد منفجره را درین منطقه جا سازی نموده و می خواستند از آن برای انجام عملیات تخریبکارانه استفاده نمایند .
روی همین دلیل نیروهای قطعه واکنش سریع امنیت ملی با لباس شخصی وبا استفاده از موتر تونس برای کشف ضبط این مواد به منطقه اعزام می شوند که متاسفانه درمسیر راه با کمین مخالفین دولت روبرو گردیده ، نزدیک به دوساعت درگیری به طول می انجامد و نیروهای امنیت ملی خواهان کمک از نیروهای پی آرتی مقیم دوآب میخ زرین می گردد که آنها نیز به یاری این نیروها شتافته ودرین درگیری سهم می گیرند .
به گفته احمدی درنتیجه این درگیری چهار نفر از نیروهای امنیت ملی ، دوسرباز تیم پی ارتی نیوزلند ، کشته ودوازده نفر زخمی که یک نفر از پولیس ملی و یک نفر ملکی شامل این ها می باشد ،
احمدی علاوه نمود می افزاید : درین درگیری تلفات سنگین به دشمن وارد گردیده مطابق راپور ها ی دقیق که به دسترس ما قرار گرفته است ، تعداد 15 نفر از مخالفین کشته و دونفرآنان به دست نیروهای امنیتی اسیر که یکتن آنان برادر حاج عبدالله می باشد .
گفتنیست دراین اواخر نیروهای مخالف دولت دردره شکاری بیشتر از هر زمانی دیگر فعال گردیده و تاحال چندین عملیات انتحاری و ماین های کنار جاده را انجام داده که منجر به کشته وزخمی شدن تعدادی زیادی از نیروهای امنیتی شده است .

هیچ نظری موجود نیست: