۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

برگزاری جلسه هیت قضایی در محکمه بامیان !



نزدیک به دوماه قبل یک حادثه جنایی درمنطقه زرگران مرکز بامیان صورت گرفته بود که درآن حادثه اسامی شکیلا دختر جوان یکی از اقارب نزدیک محافظ واحدی بهشتی وکیل شورای ولایتی بامیان به قتل رسیده بود .
امروز اولین جلسه علنی هئیت قضایی با حضور داشت هئیت قضایی محکمه ، حارنوال موظف و اعضای نهاد های مدنی ، نماینده گان نهاد های حقوقی ، اعضای خانواده مقتول و رئیس و اعضای شورای ولایتی  ورسانه های برگزار گردید .
در ابتدا سارنوال موظف چگونه روند دوسیه واجراآت که تاحال صورت گرفته را بیان داشت ، و نظر به ادعا حارنوال مطابق به معلومات طب عدلی و نشان انگشت کرمنال تخنیک قتل اسامی شیکلا بصورت عمدی صورت گرفته و اثرانگشت و نظر طب عدلی نشان دهنده آنست که این قتل توسط قربان صورت گرفته است .
این اظهارات سارنوال در حال صورت می گیرد که شاهدان ، ریئس شورای ولایتی ومولوی یوسف به صراحت بیان داشتند که درآن هنگام که این حادثه صورت گرفت اسامی قربان درصحنه حاضر نبوده و این خبر توسط تماس تیلفونی آقای واحدی به ایشان اطلاع داده شده است .
پدر مقتول دراظهارت خویش درجلسه علنی اعلان داشت ، که هیچگونه شک وتردید بالای قربان و خانواده واحدی بهشتی نداشته  و این قتل توسط خود شکیلا صورت گرفته است .
اما قاضی محکمه با ارایه دلایل و مستندات قوی ادعا می کند که این قتل به صورت عمدی صورت گرفته است .
ازسوی دیگرحادثه ساعت 2نییم بجه بعد از ظهر روز جمعه صورت گرفته که درآن ساعت  آقای واحدی بهشتی و تعداد افراد دیگر از خانواده ایشان درصحنه حضور داشته اما آقای بهشتی که به گفته خود ش درفاصله هفت متری این حادثه مصروف ادا نماز بوده هیچگونه صدای فیر را نشنیده است .
قربان نام متهم اصلی این حادثه روند این جلسه را غیرعادلانه خواند ه میگوید ، من اصلا درصحنه حاضر نبودم کسانی مانند ، اقای واحدی بهشتی ، خانم ایشان ، ودونفر دیگر که درصحنه حاضر بود هیچگونه تحقیق وسوال از آنها  نشده است .
گفتنیست که ازمحل وقوع حادثه یک زنجیرتسبیح و یک ثوب بالشت قسما مرطوب نیز پیدا گردیده که هیچگونه کارتحقیقی درین زمینه صورت نگرفته است .
 نبود طب عدلی در شفاخانه بامیان سبب گردیده تا تعداد زیادی از حادثه جنای مانند قتل به صورت درست مشخص نگردد واین گونه دوسیه هارا پچیده تر سازد .
  

۱ نظر:

ناشناس گفت...

تشکر از نوشتن این پست
راستش جای تأسف است کسانیکه در صحنه جرم بودند آزادانه می گردد و کسی که اصلأ در صحنه نبوده بندی شده ، چرا؟....؟ خوب معلومه انها خودشان ادمای کلانی هستند و هزار و یک واسطه دارند و کشور ما هم یک کشور ی است که واسطه و جا و مقام کار می کند نه عدالت و قانون.