۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

شروع کمپاین نهال شانی در دانشگاه بامیان !



 همه ساله درشروع فصل بهار ادارات حکومتی در ولایت بامیان به منظور سرسبز شدن این ولایت تعدادی زیادی از نهال های مثمر وغیر مثمر را در مکان مشخص غرض می نمایند، اما به دلیل نبود حفظ و مراقبت و آبیاری دوام دار وبی توجهی ساکنین این ولایت بعد ازمدتی این درختان یا خشک و یا توسط مواشی از بین می رود .
والی بامیان امروز خود شخصا در کمپاین نهال شانی دردانشگاه جدید بامیان اشتراک نموده و حین غرض یک درخت سیب به رسانه های گفت .
به گفته والی بامیان طی ده سال گذشته در عرصه سرسبزی برنامه های  مفیدی از سوی موسسات صورت گرفته است ، که این پروژه ها می تواند درآینده برای سرسبزی این ولایت نهایت با اهمیت باشد .
پوهنمل سخیداد سلیم ریئس دانشگاه بامیان درمورد کمپاین نهال شانی در اطراف دانشگاه جدید بامیان گفت .
ما به تاسی ازهمان مقوله یک نهال برای خود یک نهال برای افغانستان اغاز کردیم و امروز در ین کمپاین به تعداد 300 نهال مثمر سیب که از پول شخصی استادان دانشگاه تهیه گردیده است درداخل صحن دانشگاه غرض نمودیم ، صحن دانشگاه ضرفیت غرض نمودن یک هزار درخت را دارا می باشد . و ما سعی خواهم کرد که این فضا را سبز نمایم .
به گفته ریئس دانشگاه بامیان قبلا در حدود 3000 هزار نهال مثمر وغیر مثمر برای سرسبزی اطراف دانشگاه غرض گردیده است .
وی از مردم بامیان خواست تا با غرض نهال وایجاد ساحات سبز زندگی شان را صحت مند وشاداب سازند .
گفتنیست که ساحه دانشگاه جدید بامیان درحدود 146 جریب زمین بوده که نزدیک به 50 جریب آن توسط دانشکده زراعت سرسبز گردیده و از سیستم آبیاری قطره استفاده می گردد.

هیچ نظری موجود نیست: