۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه



کمک 20 عراده ماشین تراکتور به ریاست زراعت بامیان

تیم بازسازی ولایتی کشور نیوز لند به منظور رشد و بهبود محصولات زراعتی دهاقین این ولایت، این کمک را طی محفل رسمی با حضور معاون والی بامیان و مسولین ریایت زراعت و نماینده گان کوپراتیف به ریاست زراعت و آبیاری تحویل داد.

انجنیر طاهر عطایی ریئس زراعت ما لداری در مورد توزیع این کمک ها به رادیو تلویزیون راه فردا گفت .

در سطح ولایت بامیان بیشتر از140 کوپراتیف زراعتی موجود بوده که قبلا نیز به تعداد 28 عراده ماشین تراکتور توزیع گردیده بود ، و ما بر اساس برنامه توسعوی درین مرحله قرار است به تعداد 40 عراده تراکتور را به دهاقین ولسوالی های پنجاب ، یکاولنگ ، ورس و مرکز بامیان توزیع نمایم .

به گفته رئیس زراعت بامیان مگانیزه کردن زراعت می تواند برای رشد و بهبود وافزایش محصولات زراعتی دهاقین کمک نمایند

آصف مبلغ معاون والی بامیان طی صحبت کوتاهی گفت : ولایت بامیان یکی از ولایت محروم افغانستان بوده وکمک های که تاحال در عرصه ها ی مختلف به ویژه در سکتور زراعت صورت گرفته نا کافی بوده است .

به گفته معاون والی بامیان پروژه های مهم که تیم بازسازی کشور نیوزلند طی سال 2011 برای مردم انجام داده ، تهیه برق سولری به ظرفیت یک میگاه وات و کمک 40 عراده ماشین تراکتور را شامل می گردد ، که هردو پروژ ه از پروژه های مهم بوده که می تواند تاثیرات مثبتی را بالای زندگی ساکنین این ولایت داشته باشد .

به گفته مسولین بخش انکشافی کشور نیوزلند بودجه که برای خریداری این تراکتور های به مصرف رسیده بین 5 تا 10 ملیون دالرآمریکای می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: