۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

مسولیت محبس بامیان به وزارت امور داخله سپرده شد .

مطابق به فرمان شماره85 مورخ 26/9/1390 ریاست دولت و مصوبه شماره6 مورخ 26/9 1390 شورای وزیران ونظر به هدایت 11984 مورخ /23 /9 / 1390 وزرات امور داخله مسولیت های محا بس و. توفیق خانه ولایت بامیان از وزرات عدلیه به وزارت امور داخله واگذار گردید .

جنرال جمعه گلدی یاردم قوماندان امنیه بامیان که درین محفل صحبت می کرد ، از کارکرد های سمونوال غلام علی باتور مدیر سابق محبس بامیان قدردانی نموده بیان داشت ، وزارت عدلیه و کارمندان مدیریت محبس بامیان تاحال این وظیفه را به خوبی انجام داده وما نیز امیدار هستیم که بتوانیم این مسولیت که حالا به دوش قوماندانی امنیه سپرده شده به وجه بهتر انجام دهیم .

داکتر حبیبه سرابی والی بامیان انتقال مسولیت محبس و توقیف خانه ولایت بامیان از وزرات عدلیه به وزارت امور داخله را گام نهایت مهم ومثبت دانسته گفت . از انجایئکه وزارت امور داخله امکانات بیشتر را در اختیار داشته می تواند از زندانیان و محبوسین به شیوه بهتر مراقبت نمایند .

والی بامیان از انجام فعالیت های که از سوی رهبری این محبس برای زندانیان انجام گرفته بود نهایت مهم خوانده بیان داشت ، برنامه های آموزشی چون آموزش لسان انگلیسی ، فرا گیری علوم قرآنی ، و ترک اعتیاد این زندان را تبدیل به یک مکان آموزشی نموده است که این روند می تواند اثرات مثبت خودرا بالای زندانیان بجا بگذارد .

در محبس بامیان فعلا به تعداد 150 نفر زندانی بوده که نبود مکان مناسب مشکلات زیادی را برای زندانیان بوجود آورده و از سوی هم اعاشه که از سوی وزارت عدلبه در نظر گرفته شده برای 100 نفر می باشد که این از عمده ترین مشکلات بوده که مسولیین به آن اشاره نمودند .

مدیر محبس که جدیداً به جای غلام علی باتور مقرر گردیده است ، اظهار امیدواری نموده گفت. نظر به هدایت مقامات قرار است به تاریخ 15 حوت سال روان محبس به تعمیر جدید انتقال پیدا نمایند .

هیچ نظری موجود نیست: