۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

سرک های مواصلاتی بامیان، درفصل زمستان بازنگهداشته می شود

همه ساله درفصل سرمای زمستان و ریزیش برفهای سنگین راهای مواصلاتی ولایت بامیان به پایتخت کشور و ولسوالیهای آن مسدود می گردد.

اما امسال مسئولین ریاست مبارزه با حوادث طبیعی بامیان، می گویند کوتل های شیبر، که بامیان را با پروان؛ کوتل قوناق که ولایت دایکندی را با بامیان وصل می کند با شرکت های داخلی قرارداد شده است تا درفصل زمستان بازنگهداشته شود.

رضا رفعت رییس مبارزه با حوادث طبیعی بامیان، می گوید:" به علاوه کوتل های شییر و قوناق 7 کوتل دیگر که بامیان را با ولسوالیها وصل می نماید نیز با شرکت های داخلی بامیانی قرارداد شده وما امیدوار هستم که این راه های نیز در فصل زمستان باز نگهداشته شود .

آقای رفعت می گوید:" درسال گذشته نیزاین کوتل ها به قرارداد سپرده شده بود ولی به دلیل اینکه قرارداد ها ازطرف وزارت فواید عامه با شرکت ها صورت گرفته بود ، دراکثراوقات این را های مواصلاتی ازاثرریزیش برفهای سنگین مسدود میماند اما، امسال با شرکت های داخلی خود بامیان قرارداد شده است تا این سرکها بروی ترافیک مسدود نشود".

به گفته ی رییس مبارزه با حوادث طبیعی بامیان، تنها کوتل که امسال قرارداد نشده؛ کوتل آجه گگ است که بامیان را با میدان وصل می کند، وی می گوید این کوتل دردوبخش تقسیم شده است که یک بخش آن مربوط ولایت میدان می شود واگرطرف بامیان ازبرف پاک شود طرف میدان بروی ترافیک مسدود خواهد ماند.

بامیان ازسردترین ولایات کشوربحساب می آید که به دلیل کوهستانی بودن آن همه ساله ریزیش برفها قسمت اعضم راهای مواصلاتی این بروی مسافران مسدود ومشکلات زیادی را ازین ناحیه بوجود می آورد.

به گفته ای مسئولین حکومت محلی دربامیان، هزینه ای که برای بازنگهداشتن راهای مواصلاتی این ولایت، درزمستان به مصرف میرسد هجده میلیون ودوصدو شصدوهفت هزار افغانی را احتوا می نماید که ازسوی دولت افغانستان پرداخت گردیده است.

هیچ نظری موجود نیست: