۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

برگزاری کفرانس داد خواهی از حقوق سیاسی زنان در بامیان



این کنفرانس که از سوی موسسه حقوق بشر ومحو خشونت تدیر یافته بود زنان زیادی از ولسوالی های کهمرد ، سیغان ، شیر و مرکز بامیان حضور داشتند ، و صبحت ها بیشتر حول چگونگی مشارکت زنان در پروسه های سیاسی متمرکز بود .

عبدالودود پدرام مسئول اجرائیوی موسسه حقوق بشر و محو خشونت در مورد فعالیت های که تاحال این موسسه در ولایت بامیان انجام داده گفت :

این برنامه به مدت شش ماه در نظر گرفته شده بود و ما توانستم که در مناطق مختلف ولایت بامیان برنامه های آگاهی دهی در مورد حقوق سیاسی زنان را برگزار نمایم . واین دومین کنفرانس است که با اشتراک تعدادی زیادی از زنان وموسسات که درین راستا فعالیت دارند تدویر نمایم .

به گفته مسئول اجرائیوی موسسه حقوق بشر ومحو خشونت عمده ترین مشکلات که در رابطه به داد خواهی از حقوق سیاسی زنان در کل کشور به و یژه در ولایت بامیان موجود می باشد ، حاکم بودن عرف و عنعنات نا پسند ، پایین بودن سطح آگاهی مردم ، وجود افراد سنتی در سییستم عدلی و قضای افغانستان است .

به گفته مسولین این موسسه وضعیت مشارکت زنان در بامیان نسبت به سایر ولایات افغانستان بهتر بوده و برگزاری چنین کنفرانس ها اثرات مثبتی در رابطه به سهم گیری زنان در پروسه های سیاسی و اگاهی از حقوق شان به جا گذاشته است .

هیچ نظری موجود نیست: