۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

گزارش فعالیت های ریاست معارف بامیان طی سه ماه گذشته :

دریک کنفرانس مطبوعاتی رئیس معارف بامیان از وضعیت معارف درین ولایت به خبرنگاران معلومات داد.

محد رضا اداء رئیس معارف بامیان در یک کنفرانس که هر سه ماه یکبار دایر می گردد از چگونگی پیش رفت و مشکلات که معارف بامیان با آن روبرو است گزارش میدهد .

محمد رضا اداء ریئس معارف بامیان در مورد رشد کمی معارف گفت :

تعداد مکاتب بامیان در سال 1380 / 180 باب مکتب بوده ولی اکنون این رقم به 341 با ب مکتب افزایش یافته که از آن جمله 114 باب آن شامل مکاتب لیسه می باشد .

وی هم چنان در مورد تعداد شاگردان به شکل مقایسوی از سال 1380 الی اکنون یاد آور شده گفت .

تعداد شاگردان در سال 1380 شصت و پنجهزار بوده که اکنون 125 هزار می باشد ، که از ان جمله 44 فیصد آنان را دختران تشکیل می دهد .

ریئس معارف بامیان علاوه نموده افزود در بخش تعلیمات اسلامی 7 باب مدرسه فعال بوده که در آن 1200 طلبه مشغول فرا گیری علم ودانش می باشد .

محمد رضا ادا تعداد تعمیرات مکاتب که تاحال ساخته شده ویا تحت کار می باشد 180 باب مکتب یاد آور شده که از آن جمله تعداد 15 با ب آن طی سال روان تهداب گذاری وکار ساختمانی آن جریان دارد .

رئیس معارف بامیان در کنار دست آورد های که تاحال معارف بامیان داشته ، نبود معلمین مسکلی ، کمبود 2000 صنف درسی ، نداشتن تعمیرات برای 124 باب مکتب در سطح ولایت بامیان را از عمده ترین چالش های فرا روی معارف بامیان یاد آور شده واز مقامات مسئول در زمینه رفع این مشکلات خواستار همکاری جدی گردید .

به با ور آگاهان امور تعلیم وتربیه معارف بامیان از نقطه نظر کمی دست آور های مهمی را داشته اما از نگاه کیفت چندان توجه تاحال صورت نگرفته واز دست اندرکاران معارف خواستار توجه جدی دربهبود کیفت معارف در بامیان شدند .

هیچ نظری موجود نیست: