۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

سفر رئیس واعضای کمیسون امور دفاعی وامنیت مشرانو جرگه به بامیان !


پس از انتقال دور اول مسولیت های امنیتی از قوت ها ی خارجی به نیروهای داخلی از هفت ولایت کشور که بامیان را نیز شامل می شود ، قرار است دور دوم انتقال مسولیت های امنیتی آغاز گردد.

خانم بی بی روح گل خیر زاد رئیس کمیسون داخلی وامور دفاعی هدف از سفر خویش را به بامیان ، بررسی ونظارت از چگونگی وضعیت امنیتی ولایت بامیان دانسته بیان داشت ، ما درتلاش هستم تا با گفتگو با مقامات امنیتی و شورای ولایتی وضعیت امنیتی این ولایت را پس از پروسه انتقال ارزیابی نموده و گزارش مفصلی را غرض ارایه وپیشکش به جلسه عمومی مشرانو جرگه و مقامات امنیتی در کابل آماده نمایم .

محمد آصف مبلغ معاون والی بامیان ، پروسه انتقال مسولیت امنیتی را گام مثبت در راستایی مسولیت پذیری و تقویت نیروهای داخلی دانسته گفت : متاسفانه به هیچ یک از پیشنهادات ولایت بامیان در مورد تجهیز و اکمال نیروهای امنیتی وهم چنان افزایش نیروهای پولیس ملی و تامین امنیت مسیر های منتهی به بامیان تاحال توجه صورت نگرفته و این نوع برخورد از سوی مسولیین این پروسه باعث شگاف و بی باوری مردم نسبت به دولت افغانستان خواهد شد . وی اختصاص مبلغ 57 ملیون را نیز ناکافی دانسته و از اعضای کمیسون امور دفاعی مشرانو جرگه خواست تا این نگرانی را با مقامات دولت افغانستان انتقال دهند .

مقامات امنیتی در بامیان نیز با انتقاد از عملی نشدن وعده های داده شده از سوی مسولین پروسه انتقال مسولیت های امنیتی عدم تجهیز وکمبود تشکیل پولیس ملی را از عمده ترین چالش ها بیان داشته و خواستار توجه جدی درزمینه شدند . جمعه گلدی یاردم فرمانده پولیس بامیان در مورد چنین می گوید .

به گفته اعضای کمیسون داخلی وامور دفاعی مشرانو جرگه در ارزیابی های که تاحال از چهار ولایتی که مسولیت ها ی امنیتی به نیروهای داخلی واگذار شده صورت گرفته نشان میدهد که مقامات امنیتی و اعضای شوراهای ولایتی از بی توجهی مسولین پروسه انتقال مسولیت های امنتیی در راستای تقویت وتجهیز نیروهای امنتی شاکی بودند .

این درحالیست که از زمان انتقال مسولیت های امنیتی در بامیان سه ماه زمان سپری شده که به گفته مقامات امنیتی ناامنی های نسبت به گذشته درین ولایت افزایش یافته است .

هیچ نظری موجود نیست: