۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

توسعه سیاسی ، تقویه کننده بنیاد نظام های دموکراتیک


دفتر نماینده گی سازمان ملل متحد یونما دربامیان از مدتی به این طرف ابتکار برگزاری جلسات را با آ چندا از پیش مشخص شده توسط اشتراک کننده گان با حضور نماینده گاه نهاد های مدنی ،احزاب سیاسی ، کمیسیون مستقل انتخابات ، کمیسیون شکایات انتخاباتی ، نهاد های بین الملی ناظر به انتخابات درمقر یونما برعهده داشته و اساسا تمرکز این جلسات بیشتر تحت نام توسعه سیاسی جلوه گر می باشد .
درجلسه امروزی که جمعی زیادی دوستان به شمول عده ی از کاندیدان محترم پارلمان در بامیان حضور داشتند موضوع مورد بحث حول محور انتخابات پیش روی شورای ملی در ولایت بامیان بوده هرکدام از اشتراک کننده گان به نوبت خود معلوماتی را درساحه کاری وصلاحیت وظیفوی شان به حاضرین پیشکش نمودند .درنتیجه بحث ها و گفتگوها با اتفاق نظر همه حاضرین در جلسه قطعنامه دوماده ی را به این شرح ترتیب به تصویب رساندند .
1- با وجودامنیت خوب در ولایت بامیان متاسفانه به دلیل نبود مراکز توزیع کارت رآی دهی عده زیادی از شهروندان مخصوصاً جوانان که انگیزه برای رآی دهی دارند ازین حق به دلیل نداشتن کارت محروم شده اند .
2- محلات رای دهی درین مرحله از انتخابات به شدت کاهش یافته است طوریکه درمراکز که قبلا 14 محل رای دهی بود فعلا به 2 محل رای دهی تقلیل یافته است .
این دوموارد از نگرانی ها بوده که حق اشتراک مردم در پروسه انتخابات وتعین سرنوشت شان را به گونه ی خدشه دار ساخته و جمعی زیادی را از حق مشرو ع ومسلم شان محروم می سازند .درمتن قطعنامه از کمیسیون مستقل انتخابات و دفتر یونما ومراجع زیربط خواسته شده که درین زمینه توجه ویژه ی را مبذول بدارند .



۳ نظر:

عبدالرحمن احمدی گفت...

حمیدی صاحب سلام
لطف نمودید که از تدویر چنین نشستی خبر دادید ولی نگفتید که در رابطه به دو مورد نگرانی شما که درج قطعنامه گردیده، چه راه حلی را در نظر گرفته شد؟

عبدالرحمن احمدی گفت...

حمیدی صاحب سلام
لطف نمودید که از تدویر چنین نشستی خبر دادید ولی نگفتید که در رابطه به دو مورد نگرانی شما که درج قطعنامه گردیده، چه راه حلی را در نظر گرفته شد؟

janali nazari گفت...

سلام از شهر غربت نثار حمیدی عزیز!
امیدوارم که حالت خوب باشد و ایام پربرکت ماه مبارک رمضان را به خوبی و خوشی آغاز کرده باشید... از خداوند بی نیاز برایت توفیق طاعت و عبادت استدعا نموده، بهروزی و کامگاری ات را خواهانم. مطلب زیبایی که نوشته کردهی خوانم
موفق باشی عزیز!